Jak měřit úspěšnost obsahu

CopyCamp 2017 - Manuál k dárkům

Report z Google Analytics s Google Data Studiem

Co získáte?

Získáte pohled na data o chování lidí na webu na jednom místě. Nebudete muset procházet jednotlivé přehledy v samotných Google Analytics.

Jak na to krok na krokem

Vše nejsnáze uvidíte v krátkém videonávodu.

Pokud preferujete klasický návod, postupujte podle těchto kroků:

  1. Zaregistrujte (či přihlašte) se na datastudio.google.com.
  2. Otevřete si připravený report pro copywrittery.
  3. Vytvořte si kopii z tohoto reportu, kliknutím na ikonu (viz obrázek). Vše ponecháte a dáte Vytvořit přehled. Vzniklá kopie reportu bude vaše a budete ji moci případně upravit.
  4. Vpravo nahoře si vyberte, ze kterých Google Analytics (který web) chcete zobrazit data. V nabídce budou pouze Google Analytics účty (resp. přesněji služby a výběry dat) ke kterým máte přístup pod svým Google účtem.
  5. Pak už můžete procházet přehledy, nastavit časové období či filtry.

Sledování chování uživatelů na webu: Google Tag Manager nastavení s CopyCamp balíčkem

Co získáte

Detailní informace o chování lidí na webu, které standardní měřicí kód Google Analytics neměří a to:

  • stažení souboru
  • proklik ne jiný web
  • scrollování na stránce (vhodné zvláště pro jednostránkové weby)
  • spuštění Youtube videa vloženého ve stránce
  • kliknutí na odkaz na e-mail či telefon

Předpoklad použití

  • Na webu již měříte návštěvnost pomocí Google Analytics, ale nevyužíváte Google Tag Manager.
  • Máte v týmu někoho, kdo umí zkontrolovat, že Google Analytics bez problémů fungují po nahrazení běžného kódu Google Analytics za implementaci pomocí Google Tag Manageru.

Postup

Vše nejsnáze uvidíte v krátkém videonávodu.

Pokud preferujete klasický návod, postupujte podle těchto kroků:

  1. Přihlašte se do Google Tag Manageru.
  2. Vytvořte si vlastní účet a/nebo kontejner pro váš web.
  3. Importujte nastavení z CopyCamp GTM balíčku (.json)
  • Klikněte v hlavní menu na Správce a pak na Import kontejneru.
  • Vyberte stažený soubor CopyCamp GTM balíčku (soubor s koncovkou .json).
  • Zvolte volbu Vyberte pracovní prostor: Existující
  • Klikněte na Default workspace
  • Zvolte volbu Vyberte možnost importu: Přepsání
  1. Nastavte Google Analytics ID webu, kde chcete použít rozšířené měření v levém menu klikněte na Proměnné.
  • najděte proměnnou -GA ID a klikněte na její název
  • místo hodnoty UA-XXXXXX-YY vyplňte Google Analytics ID vašeho webu(bude vždy začínat na UA- )
  • klikněte na tlačítko Uložit (vpravo nahoře)
  1. Publikujte GTM kontejner.
  • vpravo nahoře klikněte na tlačítko Odeslat
  • vyplňte pole Název verze (napište tam třeba Import CopyCamp balíčku)
  • klikněte na Publikovat
  1. Požádejte webmastera či programátora webu ať nahradí současný Google Analytics kód za Google Tag Manager (GTM) kód.
  • kód GTM získáte po kliknutí na odkaz GTM-XXXXXX (v horním menu vlevo od tlačítka Náhled)
  1. Zkontrolujte, že po implementaci GTM kódu programátorem funguje měření Google Analytics správně.

Aktuality